.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال انتخاب اولین وزیر زن در کابینه

پس از انجام مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس دولت دهم و با توجه به حساسیت این موضوع و علاقه افکار عمومی به شناختن سکانداران قوه اجرایی کشور در 4 سال آینده ، فهرست احتمالی آخرین گزینه های تغییرات در کابینه دهم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مهر، پس ازاستعفای رحیم مشایی از معاونت اولی رئیس جمهور ، از مجتبی ثمره هاشمی دستیار ویژ رئیس جمهور، دکتر غلامحسین الهام وزیر دادگستری، محمد رضا رحیمی معاون پارلمانی و علی سعید لو معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت نهم به عنوان افرادی که ممکن است این پست مهم را در دست بگیرند نام برده می شد.

اما امروز برخی منابع آگاه از قطعی شدن معاونت اولی رحیمی معاون پارلمانی فعلی رئیس جمهور خبرمی دهند. این در حالی است که گفته می شود نامبرده نقش تاثیرگذاری در انتخاب افراد برای معرفی به رئیس جمهور جهت تصدی پستهای کلیدی و وزارتخانه ها دارد.

از سوی دیگر شنیده شده است که علی سعیدلو از معاونت اجرایی رئیس جمهور خداحافظی و در سازمان تربیت بدنی مشغول به فعالیت خواهد شد. سعیدلو در حالی به سازمان تربیت بدنی می رود که در گفتگوی غیر رسمی با خبرنگار مهر مبنی بر حضورش در پست معاون اولی گفت: روحیه بنده با معاونت اولی سازگار نیست. سعید لو طی ماههای اخیر با چراغ سبز رئیس جمهور مسئولیت حل و فصل برخی مناقشه های ورزشی را بر عهده داشته است.

در ادامه این گمانه زنی های تائید نشده حاکی است که رفتن باقری لنکرانی از وزارتخانه بهداشت قطعی است و قرار است مرضیه وحید دستجردی به عنوان اولین زن وزیر در جمهوری اسلامی ایران این سمت را در دست بگیرد. رفتن لنکرانی در حالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس و حتی برخی از مشاوران نزدیک به رئیس جمهور بر این اعتقادند که لنکرانی از وزرای موفق دولت نهم می باشد. ضمن اینکه خود رئیس جمهور نیز پیش از این بارها لنکرانی را از بهترین اعضای کابینه معرفی کرده بود. از سوی دیگر شنیده می شود که مجلس با توجه به دوری خانم دستجردی از مدیریت کلان اجرایی و نیز جوان بودن لنکرانی بیشتر به وزیر بهداشت دولت نهم گرایش دارد.

وزارت امورخارجه یکی دیگراز وزارتخانه هایی است که پیش از این شنیده شده بود دستخوش تغییر می شود و بعدا خبر آمد که با توجه به رضایت مقامهای ارشد نظام از عملکرد چهار ساله ، سکان دیپلماسی همچنان متکی به دستان متکی خواهد ماند. اگر چه در برخی محافل دولتی شنیده شده است احتمالا متکی جای خود را به سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی که مورد حمایت و علاقه خاص رئیس جمهور است ، خواهد سپرد. اما اخبار جدیدی نیز در رسانه های نزدیک به دولت حکایت از آن دارد که رئیس دولت دهم قرار است این مسئولیت مهم را به سفیر خود در سوریه یعنی سید احمد موسوی بسپارد که حضور وی در مراسم تنفیذ رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی شاید تاییدی بر حضور وی در کابینه دهم باشد. از سوی دیگر، شنیده شده است که پرویز داوودی یکی دیگر از گزینه های وزارت امورخارجه بود که نامبرده این مسئولیت را نپذیرفته است. داوودی اقتصاد دان است.

در ادامه این تغییرات و پس ازخبررفتن رحیمی از پست معاونت حقوقی رئیس جمهور گفته می شود که سعدون زاده نماینده خوزستان در مجلس هفتم قرار است در سمت معاونت حقوقی رئیس جمهور فعالیت کند که حتی درهمین راستا امروز در مراسم تحلیف شنیده شد که وی با عنوان معاون رئیس جمهور در مراسم حضور داشته است.

از سوی دیگر وزارت دفاع نیز از جمله وزارتخانه های است که نجار وزیر فعلی آن باید از سمت خود خداحافظی کند و جای خود را به دریادار احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از وی سرلشکر جعفری عهده دار این مسئولیت بود، بسپارد.

شنیده های خبرنگار مهر حاکی است صادق محصولی که پیش از این به عنوان یکی دیگر از گزینه ها برای تصدی وزارت دفاع نام برده می شد ، پس از انجام مراسم تنفیذ خطاب به رئیس جمهور گفته است که علاقمند پذیرش هیچ مسئولیتی نیست و تنها می خواهد در کنار رئیس جمهور به وی کمک کند.

در ادامه تغییر و تحول در دولت نهم غلامحسین الهام نیز به زودی از سمتهای اجرایی خود خداحافظی خواهد کرد. در چینش جدید دولت به خصوص در آستانه فعالیت دولت دهم ، وی که مسئولیت وزارت دادگستری و نیز سخنگویی دولت را برعهده دارد از سمتهای خود خداحافظی و به شورای نگهبان نقل مکان خواهد کرد تا سخنگویی آن را هم بر عهده بگیرد.

این خبر در حالی است که شنیده شده یک مقام ارشد شورای نگهبان خطاب به احمدی نژاد اعلام کرده است که از الهام در دولت استفاده کند.

در ادامه این تغییرات و بر اساس شنیده ها احتمال دارد که نسرین سلطانخواه عضو شورای شهر تهران نیز در سمت ریاست سازمان محیط زیست در دولت دهم به انجام خدمت بپردازد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.